سخنان یک رییس  دفتر در بازه زمانی مرداد 1389 !



مشایی در جمع كاركنان نهاد ریاست جمهوری تاكید كرد : (سه شنبه 5 مرداد 1389)
دین اسلام ومكتب تشیع ،عمیق تر از دیگران بشریت را به آینده روشن وعده داده است
مشاور و رییس دفتر رییس جمهور با اشاره به گسترش موج عظیمی از تاثیر گذاری اندیشه های الهی و انسانی ملت ایران در جهان طی سالهای اخیر گفت: امروز انقلاب اسلامی ایران و پیامهای دلنشین امام راحل (ره) برهمه دنیای اسلام و جهان تاثیر گذاشته وهمه در دنیا به دنبال عدالت هستند.
مهندس اسفندیار رحیم مشایی دوشنبه شب در جشن میلاد حضرت مهدی (عج) و درجمع كاركنان نهاد ریاست جمهوری با تبریك این میلاد فرخنده به محضر حضرت ولی عصر (عج)، همه اولیاء و انبیای الهی و انسانهای پیرو حق ،خاطر نشان كرد:در طول سالهای اخیر جمهوری اسلامی ایران در عرضه اندیشه ها و آرمانهای خود به دنیا موفق عمل كرده است. رییس دفتر رییس جمهور افزود:همواره مقام معظم رهبری و مسئولان انقلابی نظام جمهوری اسلامی درسخنان خود بر فراگیر شدن عدالت و اندیشه های پاك در دنیا تاكید دارند كه با مسئولیت یافتن فرزند خلف و انقلابی ملت بزرگ ایران جناب دكتر احمدی نژاد در سالهای اخیر بازگشت دوباره ای به اندیشه های امام آغاز شده است.
مهندس مشایی با اشاره به پایه های اندیشه های انسانی و الهی خاطرنشان كرد:اندیشه الهی بر نفی ستمگری و افشای چهره ظلم و دفاع از مظلوم استوار است وامروز شاهد به ثمر رسیدن این جریان بالنده هستیم ودر دوره ای زندگی می‌كنیم كه فهم حقیقت انسانی، اندیشه های اسلام ناب و فلسفه مكتب مهدوی در سایه تعالیم ائمه در دنیا درحال گسترش است البته گسترش این مفاهیم به معنای این نیست كه توسعه این اندیشه ها در مسلمان یا شیعه شدن مردم دنیا تعریف شودزیرا حقیقت دین وگرایش به توسعه عدالت و فهم آموزه‌های اصیل اسلام ناب معنا پیدا می كند.
رییس دفتر رییس جمهور با بیان اینكه منش اسلامی از نام مسلمانی مهمتر است، خاطر نشان كرد: اگر چه نام مسلمانی اهمیت بسیاری دارد اما اگر روزی امام عصر (عج) ظهور و دعوت خود را به دنیا عرضه كند مطمئنا ارزش كسی كه اندیشه وآرمانهای امام عصر(عج) را از صمیم دل بپذیرد بالاتر از كسی است كه مسلمان باشد اما دعوت عدالت جوی آن حضرت را نپذیرد.
مهندس مشایی با بیان اینكه همه ملتها و ادیان الهی آینده ای روشن را به بشر وعده داده اند،خاطرنشان كرد:دین اسلام ومكتب تشیع ،عمیق تر از دیگران بشریت را به آینده روشن وعده داده است.
رییس دفتر رییس جمهور گفت: امروز در دنیا جریانی پاك و ذلال وجود دارد كه به توسعه آرمانهای الهی ، دادن فرصت های برابر به انسانها و یافتن حقیقت هستی فكر می‌كند و بی عدالتی و ظلم را بر نمی‌تابد وبه دنبال ایجاد شرایط مساوی برای همه ملت ها است.
مهندس مشایی در بخشی دیگر از سخنان خود با تاكید بر اشتیاق جهان برای ظهور امام عصر (عج) اظهار داشت: با افزایش آگاهی، اشتیاق جهان برای ظهور اما م عصر(عج) بیشتر می‌شود .امروز جهان قدرت اداره كردن خودرا ندارد زیرا مبنای آن براساس ظلم و ستم است كه در این شرایط تنها راه نجات ،بازگشت به انسانیت است.
رییس دفتر رییس گفت: امروز آرمانهای انبیاء الهی و پیامبر اكر م (ص) از موقعیتی بالا و ممتاز در دنیا برخوردار است بی تردید درچنین شرایطی مسئولیت ملت ایران بیش از ملت های دیگر است زیرا امروز پرچم سرخ حسینی و مكتب سبز مهدوی برشانه های مردم بزرگ ایران قرار دارد .
اسفندیار رحیم مشایی مشاور و رئیس دفتر رییس‌جمهور در حاشیه جشن نیمه شعبان در تالار بزرگ وزارت كشور در گفت‌وگویی، اظهار داشت:
حمایت شعاری از رهبری و برخورد سطحی با خواسته‌های عمیق ایشان، ظلم به ولایت فقیه است
متأسفانه افراد و جریان‌هایی سردمدار مدعیان دفاع از حریم ولایت شده‌اند كه همواره با رهنمودها و تأكیدات رهبر معظم انقلاب در موضوعات مختلف برخورد شعاری، سطحی و گزینشی كردند. اینها با اینكه برای كشف، تبیین و یا عملیاتی كردن منویات رهبری، غیرت و همت به خرج نمی‌دهند، اما دفاع از نظام و ولایتمداری را منحصر به خود می‌دانند.
وی با اعلام اینكه حمایت شعاری از رهبری و برخورد سطحی با خواسته‌های عمیق ایشان، ظلم به ولایت فقیه است، تأكید كرد: بیشترین جفا را به آرمان‌های امام راحل، كسانی كردند كه در زمان او خط امامی‌های دو آتشه بودند و با منتقدان خود تا مرز تكفیر و حذف برخورد می‌كردند.
رییس كمیسیون فرهنگی دولت همچنین خاطر نشان كرد: این روزها در مقابل بعضی‌ها كه حمایت از ولایت را در ادعا كردن و شعار دادن خلاصه كرده‌اند، كسانی مثل دكتر احمدی‌نژاد هستند كه عملاً در جهت تقویت كارآمدی نظام ولایی می‌اندیشند و می‌كوشند.
مشایی سپس با اشاره به یكی از سخنان اخیر خود، گفت: طی سال‌های آینده بسیاری از مدعیان امروز ولایت و رهبری، كینه و اختلاف خود را نسبت به دیدگاه‌ها و خواسته‌‌های رهبر انقلاب برملا كرده و همانند خط امامی‌های قلابی، به فتنه‌گری خواهند پرداخت.
مشاور و رییس دفتر رییس‌جمهور افزود: جمهوری اسلامی ایران در آینده با فتنه‌گری‌های جماعتی نهروانی مواجه خواهد شد كه امروز یاران واقعی و بازوهای اجرایی نظام و رهبری را كه بدون منت و سر و صدا مشغول تدبیر و كوشش برای اجرای منویات و افزایش كارآمدی نظام هستند، به انواع انحراف و آلودگی‌ متهم می‌كنند.
وی تصریح كرد: نهروانی‌ها كسانی هستند كه نگاه و تعریفشان درباره شاهكار آفرینش، یعنی انسان و اموری مثل دینداری و عبادات، براساس یك برداشت سطحی و سلیقه‌ای و برخلاف حقیقت دین و فلسفه خلقت جهان است و نهروانی‌های بدخیم آنهایی هستند كه حتی به ظاهرگرایی و نگرش سطحی خود نیز ایمان ندارند و همین جماعت در آینده نزدیك در مقابل اشخاص و آرمان‌هایی خواهند ایستاد كه امروز مدعی جانثاری برای آنها هستند.
اسفندیار رحیم مشایی در این گفت‌وگو همچنین با طرح این موضوع كه هیچ‌یك از فعالان سیاسی و فرهیختگان فرهنگی معصوم نیستند، اظهار داشت: خطاكاری اهالی فرهنگ و سیاست با تذكرات دلسوزانه و نقد عالمانه قابل جبران است، اما در مسلك نهروانی‌ها، اصولاً چنین امری به رسمیت شناخته نمی‌شود و آنها به علت ظاهرگرایی و انحصارطلبی بلافاصله طرف مقابل خود را به بی‌دینی و یا حداقل به مشكوك بودن متهم می‌كنند، حال آنكه چنین برخورد غیراخلاقی و بی‌منطق موجب وهن خداپرستی و دینداری و مخالف روش رفتاری پیام اسلام(ص) و ائمه طاهرین است.
مهندس مشایی در جشنواره طنز و تبسم رادیو ایران : (شنبه 9 مرداد 1389 )
وی ظاهر آراسته و چهره بشاش را موجب افزایش قدرت نفوذ پیام به مخاطب دانست و گفت : خوش خلقی ، چهره بشاش و برخورد محبت آمیز از صفات اهل بهشت است.
…وی افزود :‌ دین انسان ها را به شادمانی و نشاط دعوت كرده و برداشت هایی كه گمان می كنند، انسان مومن باید عبوس باشد، ناصحیح است .
مهندس مشایی با بیان اینكه غصه و سیاهی در مكتب اسلام جایگاهی ندارد ، گفت مكتب ملت ایران، مكتب ارزش های اصیل اسلامی، انسانی و شادمانی است . خداوند از خشنودی قلب مومن خشنود می شود و هر كس این قلب را خشنود كند، كاری ملكوتی انجام داده است .
رییس دفتر رییس جمهور گفت : با خشنود شدن انسان ها امكان رشد و تعالی و شكوفایی در جامعه فراهم می شود . ملت ایران، ملت بزرگی است و یكی از علائم بزرگی نشاط و شادمانی است ملتی كه افسرده باشد هیچ گاه بزرگ نخواهد شد و فرصت رسیدن به شكوفایی و قله های كمال را پیدا نخواهد كرد.

مشایی در همایش شورای عالی ایرانیان خارج از كشور : (دوشنبه 11 مرداد 1389)
ایران سرزمین توحید، معرفت و حكمت است
وی با تأكید بر اینكه نام ایران در جهان با عشق، فرهنگ، تمدن و انسانیت همراه است، اظهار داشت: ایران سرزمین توحید، معرفت و حكمت است و همواره در ایران قدر و منزلت انسان شناخته شده است.
مهندس مشایی با بیان اینكه بدون تكیه بر اندیشه الهی نمی‌توان به افق‌های بلند دست یافت، اظهار داشت: ایرانیان در پایه‌گذاری فرهنگ و تمدن اسلامی ثابت كرده‌اند كه به عنوان ملتی غیرعرب در پایه‌گذاری این تمدن نقش‌ و تأثیر بسیار زیادی داشته‌اند. اگر ایرانیان نبودند بی‌تردید امروز اسلام در میان خروارها توهم ناشی از قبیله‌گرایی وقوم‌گرایی عربی مدفون بود.
رییس دفتر رییس‌جمهور افزود: تاریخ حكومت‌های بعد از اسلام و سلسله‌های مختلف نشان می‌دهد آنها بیش از آنكه بر آموزه‌های اسلامی تأكید كنند، به مرام قومی و قبیله‌ای خود پایبند بودند.
راه رستگاری جز با بازگشت به ارزش‌های الهی و انسانی امكان‌پذیر نیست
…رییس دفتر رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عظمت و بزرگی انقلاب اسلامی ایران تصریح كرد: انقلاب اسلامی ایران بازگشت به ارزش‌های انسانی و الهی بود. خاستگاه انقلاب اسلامی در فاصله‌میان ظرفیت‌های عظیم و بزرگ ملت ایران با امكانات در اختیار آنها شكل گرفته است. رمز ماندگاری و پایداری انقلاب اسلامی به دلیل این است كه ایرانیان همیشه به دنبال بهترین‌ها هستند. اكنون پس از سه دهه مقاومت و ایستادگی، ملت ایران با نگاه به مسوولیت‌های تاریخی خود به صحنه آمده است تا اثبات كند راه رستگاری جز با بازگشت به ارزش‌های الهی و انسانی امكان‌پذیر نیست.
آمریكا هیچ غلطی نمی‌تواند بكند
… رییس دفتر رییس‌جمهور با بیان اینكه امروز ملت ایران بیدار شده است، خاطرنشان كرد: ایران همیشه زنده و پایدار است و هیچ‌گاه نخواهد مرد. جان دادن در راه آیین، مكتب و پرچم ایران، افتخار است. ایران در هشت سال دفاع مقدس با جانفشانی هزینه سنگینی را پرداخته است كه دستاورد بزرگی مانند برداشته شدن تهدید از ملت ایران را داشته است به‌‌طوری كه ارزش این دوران قابل محاسبه نیست.
مهندس مشایی با اشاره به تحقق سخن امام(ره)‌ در عصر حاضر تصریح كرد: در گذشته حضرت امام(ره) فرمودند «آمریكا هیچ غلطی نمی‌تواند بكند» كه در آن زمان بسیاری این سخن را به دلیل عظمت امام(ره) پذیرفتند اما امروز آحاد ملت ایران در جهان به این نتیجه رسیده‌اند كه هیچ‌كس نمی‌تواند در برابر ملت ایران اشتباهی را مرتكب شود.

مهندس اسفندیار رحیم مشایی در همایش تجلیل از خبرنگاران حوزه زنان و خانواده : (دوشنبه 18 مرداد 1389 )
مكتب ایرانی همان مكتب حسینی است
مهندس اسفندیار رحیم مشایی صبح امروز (دوشنبه)در همایش تجلیل از خبرنگاران حوزه زنان و خانواده در مركز همایش های بین المللی صدا و سیما تصریح كرد: كسانی كه برداشت‌های نادرست را مطرح می كنند گویا فرصت ندارند یا حوصله نمی كنندكه اصل مباحث را مطالعه كنند.
رییس دفتر رییس جمهور تصریح كرد: حقیقت اسلام همان است كه در سرزمین پاك ایران برپایه انقلابی بزرگ بر مبنای نهضت حسینی نمود یافته است و مكتب ایرانی همان مكتب حسینی است .
رییس دفتر رییس جمهور با تاكید بر اینكه امروز ایران اسلامی در دنیا داعیه دار اندیشه ناب اسلامی است، اظهار داشت : امروز ایران اسلامی مركز توجه جهان است و اگر حقیقت اسلام بخواهد عرضه شود باید پرچم ایران بالا برود .
مهندس مشایی با اشاره به نقش و جایگاه ایران در تاریخ تحولات جامعه اسلامی گفت: ملت ایران با اسلام ناب و اهل بیت عصمت و طهارت پیوند ناگسستنی دارند و نام مولای متقیان علی(ع) و عدالت علوی با ایران عجین شده است نه حكومت های جائر اموی و عباسی كه پایه گذار انحراف در دین بوده اند و به اسلام ستم كرده اند.
رییس دفتر رییس جمهور با اشاره به دشمنی استكبار با ملت ایران به دلیل محور و كانون بودن در جهان اسلام اظهار داشت : امروز استكبار جهانی از دیگر كشورهای اسلامی حرفی نمی زند اما آنها از ایران می ترسند چرا كه اسلامی كه هیچ نوع ظلم و ستمی را بر نمی تابد در ایران متجلی است.
مهندس مشایی افزود : استكبار جهانی امروز چهره ای مخدوش و غیر اصیل از اسلام را پرورش داده و به جهان ارائه می دهد تا افكار عمومی جهانی را با این پیام باطل كه لباس حق برآن پوشانده است در برابر پیام اسلام ناب واكسینه كند آنها پیش زمینه غلط به جهان می دهند تا ذهن مردم جهان در مواجهه با اسلام اصیل موضع داشته باشد. امروز حتی در جامعه خودمان می توان چنین خط سیری را كه در عرصه خبررسانی نفوذ كرده و اخباری را در مسیر تحقق همان هدف نشر می دهند را رصد كرد.
مروز ماموریت ما ارائه پیام اسلام اصیل است و در راه ایفای این ماموریت هیچ محدودیتی برای ما متصور نیست و باید ذهنیت های ناصحیحی را كه نظام سلطه از اسلام آمریكایی ارائه كرده، خنثی كنیم. امروز تصویری كه عمدتاً از اسلام ارائه می شود خرابه های افغانستان و زنان پوشیده شده با چادرهای خاكی است كه همه برای نشان دادن این موضوع است كه اسلام به معنای فقر و فلاكت و بدبختی است.
مهندس مشایی تاكید كرد: امروز ماموریت داریم تا به دنیا نشان دهیم كه اسلام ایرانی متفاوت، روشنگر و زندگی پرداز ، آینده ساز و انقلابی است و ستم را برنمی تابد ؛ علم را توسعه داده، دانش و دانشمندان را ارج می نهد و به دنیا نور هدیه می كند .
…گر ما امروز پرچم ایران را برافرازیم در واقع چراغ خانه حقیقت اسلام را برافروخته ایم، عده‌ای می‌گویند كه سرزمین اسلام فقط محدود به كشور ایران نیست ولی ما ادعای دیگری داریم شما به سوال من پاسخ دهید كه اسلام منهای اهل بیت چیست ؟ آیا واقعا برای پیامبر(ص) فرقی نمی كند كه ما به عنوان مسلمان به چه سمتی رفته باشیم؟
مهندس مشایی با بیان اینكه اسلام منهای اهل بیت (ع) معنا و مفهومی ندارد، گفت: پرچم اسلام ، پرچم عدالت علی(ع) و عشق به اهل بیت(ع)، عزت و غیرت دینی است و بدون نام ایران این چهره از اسلام كه چهره واقعی آن است در دنیا قابل عرضه نیست.
…رییس دفتر رییس جمهور گفت: یكی از بهترین و برترین جلوه های عبادت و بهترین نوع زندگی و آگاهی بخشی این است كه كسی در كسوت خبرنگاری همه هم و غم خود را صرف انتشار اخبار درست و در جهت نیل به اهداف عالیه كند. بدترین نوع كشتن بشر، گمراه كردن اوست. امروز شیطان با لباس حق پوشاندن بر باطل، بدنبال تحقق اهداف خود است .

رییس دفتر رییس جمهور در مراسم تودیع و معارفه دبیر شورای اطلاع رسانی دولت : (چهارشنبه 20 مرداد 1389 )
مهندس اسفندیار رحیم مشایی كه ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه دبیر شورای اطلاع رسانی دولت سخن می گفت اظهار داشت: متاسفانه امروز رسانه های ما بیشتراوقات سخنان یك فرد را انتقال می دهند و كمتر به مسائل بین المللی توجه دارند در حالی كه جمهوری اسلامی ایران حرف های بسیاری برای جامعه جهانی دارد.
مشاور رییس جمهور ادامه داد: امروز باید دست به دست هم دهیم و از همه ظرفیت ها برای اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران استفاده كنیم، چرا كه مسائل نظام ما بدون مسائل جهان قابلیت تحقق نیست.
…اگر امروز بخواهیم توان جمهوری اسلامی ایران را با سایر كشورها مقایسه كنیم با قاطعیت می توان گفت كه ظرفیت آنان با ایران اسلامی قابل قیاس نیست، ولی در حوزه رسانه آنها توانسته اند مؤثرتر از ما عمل كنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا